Vereniging

Beweegfeest 28 februari 2018 groot succes!

Artikel met dank aan Hans Berkenbos (tekst en foto’s) voor Dedemsvaartsche Courant en Infobrug

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Balkbrug – Het is gezellig druk in gymzaal ‘Balk & Brug’. Zo’n vijfendertig kinderen zijn naar het Beweegfeest gekomen dat georganiseerd wordt door de gymnastiekvereniging Balkbrug. ‘De opkomst is groter dan ik gedacht had’, zegt Paula Steen.

‘Het is mooi weer en her en der kan er geschaatst worden.’ Maar blijkbaar is de activiteit toch voldoende uitnodigend om naar de gymzaal te komen.

In de zaal staan diverse onderdelen opgesteld en lopen diverse begeleiders om de kinderen te helpen met de oefeningen. Op het programma staan onderdelen als freerunning, gymnastiek en streetdance. ‘Er zijn redelijk wat leden van de gymvereniging’, vervolgt Paula terwijl ze de verrichtingen in de zaal nauwlettend in de gaten houdt. ‘Maar voor hen zijn onderdelen als freerunning en streetdance totaal onbekend.’ Dat zou je aan de verrichtingen van de kinderen niet zeggen. Na een korte instructie gaan ze zelf fanatiek aan de slag om de speciale sprongen en andere vormen van beweging goed te doen.

De trampoline zorgt ervoor dat de kinderen los van de mat komen en soms gaan ze veel hoger dan de bedoeling is. Maar alles gaat goed want de begeleiders, allemaal gestoken in de nieuwe gesponsorde outfit, hebben alles goed onder controle. Na een half uurtje wordt er van onderdelen gewisseld zodat iedereen aan het einde van de middag alle bewegingsvormen geoefend heeft. Of er een vervolg op het Beweegfeest komt kan Paula Steen nog niet direct zeggen, maar ze ziet wel dat het feest in een behoefte voorziet.