Vereniging

Toestelfinale 6e divisie 6-5-2017 Nieuwleusen

Dit jaar organiseerde onze gymnastiekvereniging weer de toestelfinale turnen 6e divisie in samenwerking met de KNGU. Het was een gezellige en geslaagde dag. Ouders en zenuwachtige turnsters liepen af en aan. Turnsters in afwachting van de wedstrijd of de uitslag en ouders met een kop koffie genietend op de tribune. Sommige ontspannen, sommige fanatiek. Maar allemaal trots op hun kind. De EHBO had het niet heel erg druk al waren er wel een paar kleine ongelukjes. De organisatie verliep eigenlijk prima op een fout in het computersysteem van de KNGU na wat voor iets oponthoud zorgde. Iedereen enorm bedankt, of je nu achter de bar stond, hielp opbouwen of afbreken, jurylid of jurymeisje was. Zonder jullie was het niet gelukt.

Dan de wedstrijd:
Eerst waren Sarah en Yara aan de beurt. Ze deden enorm hun best en presteerden prima. Sarah eindigde als 18e en Yara als 19e in de pupil 1 klasse.
Daarna kwam Ellen. Ellens eerste toestel was pegasus en dat is niet haar favoriet en helaas had ze een weigering in de 2e sprong. Jammer maar ze liet zich niet kisten en liet vervolgens mooie oefeningen zien. Helaas eindigde ze op een 29e plaats bij de junioren. De laatste wedstrijd kwamen Manouk van der Kamp en Meike Eekma in actie. Beide meiden deden enorm hun best en presteerden goed naar niveau. Manouk werd 26e en Meike behaalde een mooie welverdiende 8e plek bij de jeugd 1.
En dat nadat allen twee weken niet getraind hadden!